Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

IMG_0234Upp tidigt och iväg!

Jag styrde mot Göteborg och Östra sjukhuset. Väl framme fick jag vänta i foaljén utanför provtagningen. Kaffesugen, men ska vara fastande. Jag kom in som nummer två och där gick det fort. Fyra rör blod fick han av mig 😉

Jag fortsatte till kirurgmottagningen och betalade i kassan. 300kr fattigare.

Jag gick upp till våning ett till Preop mottagningen. Jag lämnade min medhavda hälsodeklaration och fyllde i ännu mera blanketter och fick prata med en sköterska.

Vi var fler som skulle skrivas in och vi fick tillsammans gå till en samlingssal för att lyssna till en av de opererande kirurgerna. Han talade allmänt om hur allt går till samt vilka risker det finns med ett kirurgiskt ingrepp.

När han var färdig så berättade en av dietisterna om hur viktigt det är att följa de råd som vi får till punkt och pricka. Hon sa även att operation kommer att ske inom tre månader fr.o.m idag om man blir godkänd av kirurgen och narkosläkaren. Vårdgarantin var fr.o.m nu alltså ;(

Då blev jag nervös. Jag trodde att jag skulle bli opad innan jul ;( Skiiiit åsså ;(

Jag gick tillbaka till preop avdelningen där jag snabbt kom in till kirurgen. Vi pratade och hon bedömde mig som högst operabel, yääääyyyyy 😉

Jag framförde min önskan om en snabb tid och hon sa att jag kan börja med dietpulver omedelbart 😉

Samma sak hos narkosläkaren. Han såg inga hinder till operation.

Nu var det dags att träffa dietisten. Efter ett bra samtal så gick vi raka vägen till operationssamordnaren som gav mig op-tid den 12 november!!!!

DET ÄR JU OM 15 DAGAR!!!! Jag måste gå ner 5,6 kg så det är bara att sätta igång.

Här är min första 😉

IMG_0235